21-4-17 until 23-4-17: Bucketlist ervaring

23 april 2017 - Sydney, Australië

Een weekend voor in de boeken. Dit weekend namelijk een activiteit ondernomen die ik van mijn bucketlist kan afstrepen.

Laat ik eerst beginnen met de vrijdagavond. Via een openbare Facebook uitnodiging had een Nederlander een bericht gestuurd waarin Nederlanders waren uitgenodigd in de leeftijd van 18 tm 25 om met elkaar te stappen in Sydney. Stan en ik besloten hieraan deel te nemen, en waren rond een uur of 10 richting de stad gegaan. Hier ontmoette we +/- 9 andere Nederlanders die hier werkte als bijvoorbeeld au pair of studeerde/ woonde. Het was een leuke gezellige oud Nederlandse avond waar we verscheidende clubs in de stad hadden bezocht.

De volgende dag ben ik naar het Wet n Wild park in Sydney geweest. Dit is een park met +/- 40 glijbanen. Omdat het park dit weekend voor het laatst open was in verband met winterstop was dit weekend nog de enige optie om erheen te gaan. Ik had het idee om in de glijbanen te gaan filmen met mijn GoPro, maar bij het betalen van een toegangskaart werd gelijk al duidelijk gemaakt dat filmen in glijbanen met camera’s niet was toegestaan. Ik had nog geprobeerd de camera mee te smokkelen in mijn broekszak van mijn zwembroek, maar bij de eerste glijbaan kwamen ze hier gelijk al achter. Ik moest de camera na een strenge preek inleveren en mocht hem pas tegen het eind van de middag weer ophalen… Geen beeldmateriaal van het Wet n Wild park dus, maar wel een hele mooie middag gehad.

En dan de bucketlist ervaring die ik op zondag heb gedaan. SKYDIVEN! Ik was van plan om dit vorige week al te doen, maar toen hadden last minute besloten de Roadtrip te maken. De Skydive sprongen worden met korting door onze school aangeboden en voor de rest van de tijd dat ik nog in Sydney ben stond het niet meer op het programma. Enkel kwam ik afgelopen week in gesprek met een andere EF Studente (Claudia) die aankomende zondag ging springen, en nog wat mensen zocht. Zij had uitgezocht dat EF het ook op andere dagen gewoon aanbood, maar niet openbaar meer publiceerde. Zo gezegd, zo gedaan. Er sloot nog een Duits meisje aan zodat we met zijn drieën gingen. (De studenten die namelijk wouden waren namelijk allemaal al de week ervoor geweest)

Die zondagochtend was het vertrek om 08:30 uur vanaf Sydney centraal. Dat betekende dat de wekker om 06:40 ging, en de trein om 07:25. De sprong zou worden gemaakt bij Wollongong Beach dat een uurtje van Sydney af lag.

De sprong was een fantastische ervaring. In het vliegtuig omhoog nog wel even de nodige spanning, maar zodra je uit het vliegtuig springt is het een en al genieten van het prachtige uitzicht. Een aanrader als je naar Australië gaat. Zie filmpjes en foto’s voor een compleet beeld.

Volgende week staat onder andere een bezoek aan het politiebureau gepland i.v.m. de aangifte van de gestolen telefoon. Voor de rest gaan we dinsdag met een groep naar de Blue Mountains en is donderdagavond de Kingsday Party…… (Alleen dan wel met mooier weer)

1. Marieke:
    23 april 2017
    OMGGGGG... JALOERSSSS... IK WIL OOK SKYDIVEN .

Geniet er van schat
  2. Gea Kooi:
    24 april 2017
    Oh Matthe, it is mar goed dat we dit fan te foaren net wisten.......jakkie....mar wol moaie foto's fan dy sis!!! Tut fan Mem
  3. Marijke:
    25 april 2017
    Hey matthé

Wat een belevenissen allemaal!!! Gaaf hoor.

Groetjes Marijke.
  4. Mireille:
    26 april 2017
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Wat een ervaring!
    Groetjes Mireille