8-5-17 until 11-5-17: Sydney Bucket list

8 mei 2017 - Sydney, Australië

Week 5 in Sydney alweer aangebroken (helaas). Dat betekent langzaam afscheid nemen van de stad en alvast voorbereiden voor de backpackreis door Australië.. :0

Maandag ben ik voor school begon naar de Botanic Garden geweest. Ik kan je vertellen als je naar Sydney, Australië gaat… Ga daar niet heen. Enkel omdat het is opgenomen in het Sydney bucketlist book ben ik er geweest, maar na het maken van een paar foto’s ben ik snel richting school gegaan zodat we voor de lessen nog even een koffie konden scoren bij de lokale Starbucks.

Die maandagavond was de planning om met een paar vrienden naar Luna Park te gaan. Luna Park is het pretpark in het centrum van Sydney wat aan de voet van de Harbour Bridge is gebouwd. Het idee was om bij avond in verscheidende attracties te gaan, maar bij aankomst rond 19:00 bleek het park gesloten te zijn…. Tot een aantal jaren geleden was het dagelijks geopend, maar vanwege klachten over geluidsoverlast is het nog maar beperkt open. Daarom hebben we alleen foto’s gemaakt van de poort en zijn we toen snel terug naar het centrum gegaan waar we in het backpackerscafé bier en pizza’s hebben gegeten. Hier ook veel nieuwe mensen leren kennen, en ideeën uitgewisseld over bezienswaardigheden in Australië.

Dinsdagochtend voor school heeft Renate mij geknipt. Het resultaat mag er zijn, dus hierbij de aanbeveling om je eens door haar te laten knippen…. (Nan Bulthuis kapper, Leeuwarden)

Die avond werd een quiz georganiseerd, met als hoofdprijs een gratis surfkamp weekend. Dit surfkamp weekend had ik al eerder geboekt, maar kon dus worden terugverdiend… Een Zwitserse klasgenoot (Marco) had de quiz al eerder gedaan en bood aan onder mijn naam de vragen te beantwoorden. En zo bespaarde ik binnen 1.5 uur even 300 dollar, en werd ik gefeliciteerd met een score van maar liefst 92 van de 130 punten…. Anderen waren gestrand bij +/- 50 en een paar uitschieters richting de 70. Deze overwinning en teruggave van 300 dollar werd natuurlijk meteen die avond gevierd en uitgegeven.

Woensdagochtend hadden we met onze klas een excursie naar het Australian Museum om de aboriginal kunst te bekijken en hier een verslag over te schrijven. Tevens werd gevraagd de kunstwerken na te tekenen. Ik bespaar de foto’s, maar als hier punten voor werden gegeven zaten Dominque (Zwitserse klasgenoot) en ik ver onderaan. Ik denk dat er zelf minpunten werden gegeven. Daarin tegen waren klasgenoten uit China en Laos wel heel goed in het natekeken van de kunstwerken.

Die middag ben ik voor mezelf naar St. Mary’s Catherdral en the Rocks geweest. De kathedraal is een van de oudste kerken in Sydney, en licht vlakbij het stadsdeel St. James. Je kan de kerk gratis bezoeken en voor twee dollar een kaarsje branden. Na de kathedraal te hebben bezocht ben heb een rondje gelopen in the Rocks. Zie de bijgevoegde foto’s voor een beter beeld.

Donderdagavond zijn we met een groepje op stap geweest naar de Ivy. Dit is een van de meest bekende clubs in Sydney waar je op meerdere verdiepingen kunt dansen en drinken. Een verdieping heeft bijvoorbeeld ook een zwembad waar de mogelijkheid bestaat om in te zwemmen. Aanrader om hierna toe te gaan als je in Sydney bent... Houd wel even in de gaten of er een themafeest wordt gevierd. Normaliteit gaat de iets rijkere Australiër hierheen, dus wanneer er een speciale gelegenheid is wordt de toegangsprijs ook meteen verhoogd. Deze keer betaalde je 10 dollar aan entree, maar de eerste keer dat we hierna toe gingen kost het entreekaartje exclusief de drankjes al 50 dollar :)