2-5-17 until 3-5-17: Tower and Kangaroos

3 mei 2017 - Sydney, Australië

Ondertussen zit ik alweer 4 weken in Sydney, en hoewel ik al aardig wat van de stad heb gezien zijn er nog veel activiteiten die ik wil doen voordat ik start met mijn backpackreis.

Dinsdag had ik een college van 3 tm 5 wat betekende dat ik weer eens kon uitslapen. Meestal worden de colleges zoveel mogelijk in de ochtend gegeven zodat je de rest dag tijd hebt om de stad te verkennen, maar dat was voor vandaag geswitcht.

Omdat de maaltijden die ik dagelijks krijg voorgeschoteld bij mijn gastgezin (witte rijst met af en toe wat groente en een beetje vlees) ondertussen al aardig zat begin te worden kook ik nu al geregeld samen met mijn Spaanse en Franse huisgenoten. Helaas begrijpt het gastgezin nog niet helemaal dat wij als Europeanen ook graag wel eens wat anders willen eten dan rijst. Dat is ook jammer voor onze portemonnee want levensmiddelen zijn nou niet bepaald goedkoop hier ;) Maar ach, positief bekeken kan ik straks wel als ik op kamers ga een fatsoenlijke maaltijd in elkaar flansen.

Terugkomend op de dinsdagavond zijn we met een groepje (Duitsers, Oostenrijkers en Fransen) een hamburger gaan eten in de stad. Daarna hebben we in de bottleshop (drank verkopen ze hier namelijk niet in supermarkten) de avond doorgebracht op het strand met een vuurtje.

Voor vandaag (woensdag) had ik twee dingen ingepland omdat ik college had van 8.20 uur tm 11:00 uur. Eerst ben ik samen met mijn Franse huisgenoot naar de hoogste toren van Sydney geweest. Deze toren heet de Centrepoint Tower en steekt 309 meter boven het zakencentrum van Sydney uit. Naast een uitzichtpunt bestaat ook de mogelijkheid om een drankje hier te drinken naar 17:00 uur. De tafeltjes zijn naast het raam geplaatst (de hele verdieping heeft in de rondte een groot raam) op een plateau. Dit draait langzaam rond, zodat je kan genieten van het schitterende uitzicht over Sydney. Dit willen nog een keer doen in de avond omdat de stad er dan heel anders uitziet dan overdag. Een grote lichtbol. Na de nodige foto’s te hebben gemaakt gingen we met de trein terug naar Central omdat we die middag met een groep EF studenten naar Morriset Park gingen om met kangaroos op de foto te gaan.

Er werd verteld dat de reistijd niet lang duurde, maar eenmaal in de trein kwamen we er snel achter dat hiermee Australische reistijd werd bedoeld. De tocht met de trein was namelijk 2.5 uur en dat wordt deze plaats nog de voorstad van Sydney genoemd.

De reis erna toe was wel heel mooi. Het spoor ging dwars door een natuurgebied. De lange reistijd werd wel beloond want er waren gezien het regenachtige weer niet veel toeristen. Met bananen in de aanslag hebben we best wel mooie foto’s gemaakt.

Tip als je ook met kangaroos op de foto wil in Australië. Neem alleen bananen mee, en het liefst zoveel mogelijk. Andere dingen zoals brood/ vruchten etc. lusten ze namelijk niet.

1. Jitske Taekema:
    8 mei 2017
    Hoi Matthé, wot in prachtiche ferhalen, foto's en filmkes! Do makkest der hiel wot mei! Moast der noch mar moai geniete!