19-5-17 until 21-5-17: Port Stephens and Taronga Zoo

20 mei 2017 - Sydney, Australië

Het laatste weekendje Sydney die ik goed had gevuld met activiteiten. Die vrijdagavond waren we  naar Meloney’s en de ArgYle geweest. Dit is naast o.a. Sidebar en Ivy een van de bekenste clubs in Sydney. Zeker een aanrader om heen te gaan, maar check ook even of er nog ergens gratis kaartjes te krijgen zijn. Die toegangsprijs is anders rond de 30 / 40 dollar.

Zaterdagochtend was een vroegertje… Om 07:30 vertrok de bus namelijk richting Port Stephens, en om daar te komen moest ik eerst nog een uurtje reizen naar het centrale station. Dus na twee uurtjes slapen kon ik de trein weer inrollen. Wel de moeite waard want op ongeveer 3 uren van Sydney zouden we die dag dolfijnen gaan spotten en sandboarden.

Rond 11 uur kwamen we aan in Port Stephens. Na een lunch met de traditionele avocado kon de spotting van dolfijnen beginnen. We waren met 6 EF studenten hier en met telefoons in de aanslag hingen we over de reling om de eerste foto’s te nemen. Enkel viel het een beetje tegen omdat ze niet echt dichtbij de boot kwamen. De mogelijkheid bestond om in een net te gaan liggen in het water zodat je dichterbij de dolfijnen kon komen. Als echte Nederlanders om alles te hebben gedaan voor de prijs gingen Renate, Maud en ik het water in. De dolfijnen kwamen niet echt dichterbij, maar zwommen wel achter ons langs. Toch een ervaring om weer toe te voegen aan de geweldige reis tot nu toe.

Daarna gingen we Anna Bay waar je kan sandboarden. Tja zoals ik het zeg eigenlijk: met een soort surfboardje van de zandduinen afglijden. (Wij dachten eerst dat je echt van duinen ging surfen, maar dat bleek later niet het geval) Een 4wd auto brengt je ergens midden in de duinen, waardoor het lijkt alsof je in de woestijn van Egypte bent. Erg gaaf om mee te maken.

Achteraf bestond de mogelijkheid nog in te zwemmen, maar de meesten hadden daar ging zin in. Om toch ook te kunnen zeggen dat ik hier ook heb gezwommen was ik de enige die de zee in dook, en van de TOP temperatuur van het water genoot. Soms is het water warmer dan de gewone temperatuur. Rond 4 uur gingen we weer richting Sydney zodat we ongeveer rond 7 weer thuiswaren.

Die avond besloten Renate, Maud en ik nog wat te eten in een pub. (De Wanderer) Naast wat eten kozen we voor 5 speciaal biertjes. Sommigen van deze waren lokale biertjes.

-   Atlantic Pale Ale - Irish Red Ale - Irish Smooth -  Little Ipa - Saison Ale

En lekkere afwisseling van de goedkope XX gold bier hier, en leuk om op deze manier weer wat mee te krijgen van de lokale dranken. Ook de prijzen in deze bar vielen 10000% mee. Ter vergelijking betaal je soms wel 15 dollar meer in andere restaurants.

Die zondag ben ik naar Taronga Zoo geweest. De dierentuin in Sydney die op 15 minuten varen van de Circular Quay ligt. Een leuke plaats om een paar uurtjes te spenderen. Zie foto’s voor een beter beeld van de dierentuin.

In de avond ben ik samen met Jaskartan (Australiër) naar the Star geweest. De casino van Sydney. Vergeleken met Leeuwarden is dat helemaal niks. Hoeveel mensen / speeltafels en gokautomaten waren was niet normaal. Ik schat alleen al qua speeltafels voor roulette minimaal 50 die ook allemaal bezet waren. Veel backpackers komen hier ook een avondje om te gokken dus al snel zaten we met een Duitster / twee Engelsen en een Ier aan een roulettetafel waar je met fiches van $ 2.50 kon spelen. Dat was wel leuk want in Nederland kan je ook pas beginnen met fiches van E 2.50, maar hier is $ 2.50 omgerekend E 1.66. Dat betekende dus meer fiches om te gebruiken. Met $ 50 dollar helaas geen fortuin gewonnen om mijn verblijf hier te verlegen, maar wel een TOP avondje gehad.

Volgende week de laatste dagen in Sydney voordat de backpack start.

1. Marijke:
    31 mei 2017
    Gefeliciteerd met je diploma matthé!! Leuke foto's hoor. Net als in de film. En dan nu nog een heel avontuur voor de boeg. Heel veel plezier en ben weer benieuwd naar je volgende verhaal.
    Groetjes vanuit tytsjerk.