23-6-17 until 25-6-16: Brisbane

23 juni 2017 - Brisbane, Australië

Op naar Brisbane! Een tocht(je) van ongeveer 3.5 uur. Hier ga ik een weekendje spenderen met Simon en Mai die vanuit Sydney een paar dagen overkomen om met mij mee te reizen in Brisbane en Surfers Paradise.

Rond 1 die vrijdagmiddag kwam de bus aan op Brisbane centraal. Enkel voor dit weekend had ik nog geen hostels geboekt waardoor ik eerst op zoek moest naar het backpackersbureau. Hier kan ik met kortingen overnachtingen boeken. Omdat ik zo moe was van de afgelopen 3 weken besloot ik 1 nacht een single room te nemen met eigen badkamer. Dat was na weken heerlijk en zorgde ervoor dat ik met wat netflixen weer een beetje kon opladen.

De volgende ochtend om 10 uur landde het vliegtuig vanuit Sydney in Brisbane, en rond half 12 checkte Simon en Mai in. Ondertussen was ik ook opnieuw ingecheckt en na het droppen van onze bagage gingen we wat eten in de stad. Onderweg zagen we telkens iedereen fietsen op Lipton fietsjes. We besloten na de lunch ook een fiets te huren en op deze manier na verschillende plekken in de stad te gaan, en de skyline route te fietsen. Al met al leuk om weer eens te fietsen na weken.

Bij terugkomst in het hostel waren mijn andere kamergenoten ook ingecheckt en maakte ik kennis met een Duitser die voor deze avond nog geen plannen had. Omdat wij ook nog moesten eten was hij die avond ook meegegaan, en na het eten van een burger hebben we met zijn vieren nog wat drankjes gedaan in het centrum.

De volgende dag hadden we een bezoek aan het koalacentrum geboekt. Dit is een van de meest populaire attracties in Brisbane omdat hier de mogelijkheid bestaat een koala in je hand te houden. Met de Uber naar het park scheelde ons weer een duur buskaartje, en omdat Mauritz ook meeging konden we kosten mooi splitten door 4. Naast koala's waren er ook Kangaroos/vogelbekdieren/slangen en dingo's. Kortom, wildlife Australië was goed vertegenwoordigt. Na het maken van verscheidende foto's en natuurlijk de foto met de koalabeer hadden we ondertussen al ruim 3 uur gespendeerd in het park.

We besloten terug te gaan richting het hostel om onze spullen te droppen en dan richting Southbank te gaan waar foto's wouden van de BRISBANE letters. Mauritz wou een kleine nap gaan doen waardoor we met zijn drieën gingen. Toen we aankwamen was het redelijk druk, maar fanatiek zijn we alle letters afgegaan door chinezen weg te jagen en kinderen telkens te vragen om even naar een andere letter te gaan. Nadat we alle letters hadden gehad (zo'n 40 minuten later) gingen we terug naar centrum waar we wat hadden gegeten.

Voor die avond zouden we naar de film gaan, maar omdat het nog 3.5 uur duurde voordat die begon besloten we eerst terug te gaan naar het hostel om ff te douchen en om te kleden. We hadden gekozen voor de film de Mummy. Een leuke film, en verbazingwekkend goed te volgen in het Engels. Zo zie je toch dat je Engels met sprongen vooruit gaat.

Na de film besloten we nog een biertje te drinken, maar daarna richting het hostel te gaan. Onze bus naar Surfers Paradise zou namelijk vertrekken om 09:30 en Mouritz zou zijn eerst introductiedag hier op de uni hebben. Nu ik dit typ zitten we in de bus richting Surfers Paradise (26-6 10:24) en eindigt het TOP weekendje Brisbane.

Hostel(s):

Brisbane City YHA, 392 Upper Roma St, Brisbane City QLD 4000