26-6-17 until 27-6-17: Surfers Paradise

26 juni 2017 - Surfers Paradise, Australië

En alweer onderweg naar een van de laatste stops op mijn backpack… Surfers Paradise. Vanuit Brisbane was dit ongeveer een uurtje met de bus. We vetrokken die ochtend rond half 10 vanuit Brisbane wat ervoor zorgde dat we de hele middag nog konden meenemen. Na het inchecken bij ons hostel gingen we naar het strand waar we naast een beetje bijslapen natuurlijk ook wouden gaan surfen…. Waar kon je anders je surf skills beter praktiseren dan bij de Gold Coast.

Omdat May als enige nog nooit eerder had gesurft hebben we eerst nog een beetje geprobeerd uit te leggen hoe je het beste met een golf mee kan surfen, en nadat May van haar zelf dacht dat ze het wel kon zijn we de zee ingegaan. Enkel was dit wel even andere koek dan Sydney of de Seven mile beach. De wind was namelijk erg sterk waardoor golven als het ware instortte als je probeerde mee te surfen. Daarnaast was ook een groot nadeel dat er voor de kust veel zandbanken lagen. Dat maakte het moeilijk om in te schatten waar je nog wel of niet kon surfen. Al met al hebben we 1.5 uur uitgehouden, maar toen ik mijn knie half open had omdat ik over een zandbank had heen gesurft en Simon meerdere malen de plank op zijn hoofd had gekregen besloten we ermee op te houden voor vandaag.

Bij het terugbrengen raakte we aan de praat met andere surfers en die gaven aan dat dit de slechtste tijd was om hier te surfen. Ook zij hadden grootste moeite om op het bord te blijven staan.

Omdat het ondertussen ook al richting 4 uur ging gingen we nog even wat eten bij de MC Donalds, en daarna terug richting het hostel waar we even hebben gedoucht en een beetje hebben gechilt bij het zwembad.

Die avond gingen we eten in de stad en kwam ik Julie tegen die ik eerder had ontmoet op Fraser Island. Nadat we hadden gegeten was het rond half 9 en wouden we niet gelijk de kroeg in. Daarom besloten we eerst nog een potje te bowlen, wat de grootste hilariteit opleverde. Op een gegeven moment presteerde Julie het om de bal twee banen verderop te smijten waardoor ze een ander team helpte. Daarnaast ging het ook niet echt goed met onze punten, maar behaalde ik na 10 rondes de tweede plaats met 69 punten.

Toen we terug liepen richting het centrum liepen we voorbij een gamehall en wouden zowel Simon als ik hier even een rondje overheen lopen. En bij het zien van het grote aanbod aan spelletjes gingen we gelijk een kaart ophalen om die spelletjes te spelen. Ook May had een kaart gekocht, en met vol goede moed begonnen we aan de eerste spelletjes om zoveel mogelijk punten binnen te hengelen. Onder andere met schieten / ballen in een net gooien / racen en Deal or no Deal. Dat laatste had ik beter niet kunnen spelen, want hier was ik zo slecht in dat ik beide keren maar 1 punt haalde. Na een uurtje hadden we rond de 200 punten bij elkaar gesprokkeld, en waren we beide 15 dollar lichten. Met nieuwsgierigheid liepen we met onze kaart naar de balie om te kijken wat we met onze punten konden kopen….. Het resultaat was twee stuiterballen a 100 punten de bal. Een lichte teleurstelling haha.

Daarom zijn we maar snel de kroeg ingegaan, waar ik nog een paar oude bekende tegenkwam van eerder op de trip. Met wat biertjes / muziek en veel gezelligheid was het nog lang feest in Surfers Paradise.

De volgende dag was de uitcheck om 10 uur en vertrekte mijn bus om 11:00 uur richting Byron Bay. De laatste stop voordat ik terug was in Sydney. Simon en May zouden vanaf hier het vliegtuig terug nemen naar Sydney. Met veel plezier kijk ik ook terug op deze 24 uur Surfers Paradise en hoop ik hier ooit in de toekomst nog eens terug te komen.

Hostel(s):

Bunk Surfers Paradise, 6 Beach Rd, Surfers Paradise QLD 4217, Australië