29-6-17 until 1-7-17: Back for a few days in Sydney

29 juni 2017 - Sydney, Australië

Na een busreis van ongeveer 16 uur kwam ik die ochtend rond 9 uur weer aan op het centrale station van Sydney. Raar om dan naar 4 weken weer terug te zijn in de stad waar het allemaal begon. De laatste paar dagen had ik afgesproken met Renate om nog een paar dingen te doen voordat mijn terugreis zaterdag begon richting Nederland.

Ten opzichte van de Gold Coast was het koud en kil in Sydney. Iedereen keek dan ook vreemd op toen ik door de straten richting het hostel van Renate liep in korte broek en slippers. Bijna iedereen droeg een winterjas aan, en al helemaal niemand had een korte broek aan. Na een wandeling van ongeveer 10 minuten kwam ik aan bij Renate haar hostel en nadat ik mijn spullen om haar kamer had gedropt voor die dag gingen we eerst een warme koffie scoren bij de 7-eleven. Na deze naar binnen te hebben geslurpt gingen met we de bus naar een café genaamd Ground of Alexandria. Hier hebben we ons volgegeten een taartjes die voor 300% uit suiker bestaan haha. Maar wel echt een aanrader om dit bezoeken.

Hierna gingen we terug richting het centrum en wou Renate eerst nog langs het backpackersbureau waar zij samen met Maud haar trip net zoals mij had geboekt voor de oostkust. Alleen was er bij hun trip het een en andere niet goed gecommuniceerd waardoor ze nog even haar ongenoegen over wou uiten. En met succes, want het bureau gaf hun fouten toe en gaf ons beide een dagticket voor walvisspotten. Dat was natuurlijk super, en een van de activiteiten wat ik nog niet had gedaan maar wel ontzettend graag wou doen. We boekten de Whale Watching Tour voor de dag erop en gingen daarna richting Circular Quay waar we nog een keer wat foto’s van het Sydney Opera House wouden maken en daarnaast wouden kijken of het nog mogelijk was om naar een voorstelling van het Sydney Opera House te gaan. Dat was namelijk wel een van mijn dingen die ik van mijn lijstje wou afstrepen. Samen met een bezoek nog aan het Australian Museum regelde we die avond kaartjes voor de voorstelling Hot Brown Honey. Gelukkig hadden ze nog een paar plaatsen over, en dus besloten ook Simon en May die avond kaartjes te boeken voor de voorstelling.

Na dit te hebben geregeld croste we met de trein naar Bondi Beach waar ik nog een paar foto’s wou maken voor graffitikunstwerken. Tevens was dit natuurlijk een afscheidsmomentje van een strand waar ik regelmatig buiten schooltijden te vinden was. Na dit te hebben gedaan en daarna onder het genot van een biertje een pizza te hebben gegeten zijn we met de bus teruggegaan richting het Sydney Opera House voor de voorstelling.

Wat naar onze verwachting een soort van operaconcert zou zijn, bleek 180 graden anders te zijn. Wel was het ontzettend leuk, en natuurlijk heb je het weer meegemaakt dat je een voorstelling in het Opera House hebt gezien.

Na de voorstelling zijn we nog even met de crew op de foto geweest en gingen we daarna richting Maloney’s. Ook een plek met mooie herinneringen en waar je natuurlijk een kan bier voor 7 dollar kan krijgen. Aanrader voor mensen die Sydney bezoeken.

Rond 12 uur ging ik met de trein richting Fairfield en gezien het feit dat ik al meer dan 48 uur non stop was doorgegaan verlangde ik naar een warm bed. Ook omdat de temperatuur inmiddels rond het vriespunt hing. Helaas liep dit weer even anders want mijn hostfamilie was vergeten dat de sleutel uit te leggen. En dit ondanks dat ik die middag nog had gezegd dat ik die avond zou thuiskomen. En natuurlijk had mijn telefoon ook geen power meer wat dus betekende dat kloppen op de deur de enige mogelijkheid was. Na ongeveer 15 minuten deed de broer open, nadat hij eerst met een honkbalknuppel de deur op een kier had gezet. Verontschuldigt trok hij de deur daarna helemaal open omdat hij ook dacht dat ik morgen zou komen. En zo lag ik die nacht rond half 3 eindelijk in mijn warme nestje.

De volgende dag ging ik rond 9 uur eruit omdat dit mijn laatste dag in Sydney was. Helaas hadden we die ochtend te horen gekregen dat het walvisspotten gezien de harde wind niet door kon gaan. Als alternatief had het backpackbureau een Hop on Hop of tour voor ons geregeld. Na het draaien van een laatste wasje en mijn koffers alvast naar beneden te hebben gezeuld ging ik voordat ik het richting het centrum ging nog even wat lokale producten ophalen voor thuis. (Nooit vergeten mee te nemen terug: TimTams)

Rond 1 uur was ik weer in Sydney en maakte we voort na de opstapplaats nadat ik nog een cadeautje had gekocht voor mijn hostfamilie. Helaas viel deze tour een beetje af gezien het koude weer en de plaatsen die we bezochten. Veel hadden we namelijk al eerder gezien, maar ach… Met deze bustour was je wel even vol tourist. Toch waren we blij dat de tour na een uurtje was afgelopen en we ergens wat konden gaan eten. Dit gingen we doen bij een Thais restaurantje. Na het eten nog even snel naar de Paddy Market om de laatste souvenirs in te slaan, en toen naar de afscheidsborrel in Meloney’s. Hier zaten onder andere May, Simon en Fabrice die nog vanaf het begin tot nu in Sydney met mij zijn geweest. Onder het genot van de laatste XXX Gold Biertjes hebben we nog wat oude herinneringen opgehaald en was het toen rond 6 uur tijd om afscheid te nemen. Een lastig momentje, maar anderzijds weet ik dat hun ooit in de toekomst wel weer eens ga zien.

Met de trein ging ik terug Fairfield met sleutel deze keer zodat ik voor het laatst met mijn hostfamilie wat kon eten. Daarnaast kon ik mijn reisavonturen nog een keer vertellen want eigenlijk had ik ze nog niet eens gesproken nadat ik was terugkomen. Enkel dat momentje midden in de nacht toen ik er eerst niet in kon komen. +/- waren we 3 uren verder toen ik alles over mijn backpackreis had verteld. Toen was het tijd voor het gekochte cadeau en mijn hostmoeder was ontzettend blij met het reisboek van National Geographic. Met een knuffel en een paar tranen van beide kanten moest ik toen rond half 11 nog beginnen met het inpakken van mijn koffer. Ook nog een hele opgave om alle gekochte spullen mee terug te krijgen en na flink wat stampen kon ik rond 12 uur richting bed.

De volgende ochtend werd ik rond half 8 wakker en besefte ik me dat dit gewoon de laatste dag in Australië was. Hoe snel kunnen 3.5 maand omgaan. Zo kom je helemaal alleen in een land waar je niemand kent, en zo maak je vrienden voor het leven en raak je echt gewend aan de gewoontes en tradities van een land. Na een ontbijtje en een douche was de tijd gekomen om naar het vliegveld te gaan. Door werkzaamheden aan het spoor had mijn hostmoeder aangeboden om mij naar het vliegveld te brengen zodat ik niet met al mijn koffers in de bus hoefde te sjouwen. Na nog een laatste foto voor het huis stapte we in de auto rond 11 uur en kwamen we tegen 12 uur aan op Sydney Kingsford Smith International Airport.

Nadat de bagage van mij was overgeladen op een karretje kwam het moment om afscheid te nemen van mijn hostmoeder en broer. Na een laatste knuffel en de belofte elkaar ooit weer eens in Australië of Nederland te zien ging ik richting de incheckbalies van Etihad voor mijn vlucht naar Abu Dhabi. Na het inchecken van de bagage duurde het nog ongeveer een uurtje voordat de vlucht zou vertrekken. Ook Fabrice zou vandaag terugvliegen naar Zwitserland, dus na nog ff met hem te hebben gepraat vloog dat uurtje ook zo om.

En toen kwam de tijd na 3.5 maand dat ik naar de gate ging en om 15:20 uur australische tijd Sydney verliet. Op naar het volgende avontuur in Abu Dhabi.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl