22-5-17 until 25-5-17: Last week Sydney

22 mei 2017 - Sydney, Australië

De laatste dagen in Sydney voordat het reizen met de backpack gaat beginnen. Nu het dichterbij komt kijk ik er steeds meer naar uit omdat ik ondertussen heb besloten welke plaatsen ik ga bezoeken.

Maandag had ik de laatste puntjes op de i gezet bij het backpackbureau. Naast de vliegtickets voor Alice Springs en Cairns waren nu ook alle hostels bekend en geboekt. Nadat alles was geparafeerd en getekend door mij was het definitief en kon dit worden gevierd onder het genot van een biertje met de Fiji groep.

Omdat we gingen snorkelen  in Fiji wou ik een goede GoPro meenemen. Tevens ook gelijk voor het GBR en Alice Springs. Daarom bracht ik dinsdag een bezoekje aan de Media Markt van Australië om een GoPro 5 Hero te kopen. Een duur geintje, maar omgerekend vanwege de wisselkoers wel goedkoper dan in Nederland.

En daar bleef het voor die dag niet bij. Na 6 weken Sydney waren de overige 4 weken te kort om alle plaatsen te bezoeken die ik wou zien. Om niks te hoeven skippen en er ook nog een extra week Abu Dhabi aan te kunnen plakken wou ik mijn vliegticket omboeken. TIP: Als je wilt omboeken check dan altijd even wie de reis verzorgd en laat hun de omboeking regelen. Ik had via vliegtickets.nl geboekt, maar KLM verzorgde mijn reis. Vliegtickets is enkel de tussenpersoon. Het scheelt je veel belminuten en vaak leggen de tussenpersonen zeer hoge boetes op voor het omboeken terwijl dit eigenlijk niet nodig is. Bij mij was het verschil uiteindelijk tussen vliegtickets en KLM ruim € 900. Nu kon ik bij KLM omboeken voor € 150, en kan ik hierdoor tot 1 juli in Australië verblijven, en bij de terugvlucht nog eens 8 dagen in Abu Dhabi.

Woensdagochtend zat ik om 10:00 uur in de trein richting het centrum. Renate zou me namelijk nog een keer knippen voordat ik zou starten met mijn backpack. Gezien het aantal weken is het mooi kortgewiekt. Daarna zijn we een hapje gaan eten in de stad, en ben ik daarna naar Paddy Market geweest waar je voor een goedkopere prijs souvenirs kunt kopen. Dat is ook wel nodig gezien de lijst aan verzoeken die ik vooraf heb meegekregen. Met wat afdingen hier en daar heb ik mooie dingen gekocht. Daarnaast voor mezelf ook nog een powerbankcover. Zo bungelt de powerbank niet aan je telefoon, maar zit ie bevestigd aan je hoesje.

Woensdagavond hadden we met de Dutchies (Maud, Beau, Renate, Derrek, Paul en ik) ter ere van mijn laatste avond het "laatste avondmaal" Na wat research van Renate gingen we eten bij Bat and Ball waar je bijvoorbeeld voor 10 AU dollar een biefstuk kon krijgen. Na de afgelopen dure dagen was zo'n prijs voor de verandering meer dan welkom. Daarna hebben we nog wat gedronken in Sidebar. De club waar ik mijn eerste feestje in Sydney had, en voorlopig ook mijn laatste.

Morgen gaat de avontuurlijke reis dan eindelijk beginnen... Eigenlijk moet ik er eerst nog chill van maken, want met een paar nieuw gemaakte vrienden hier ga ik eerst nog een weekje naar Fiji toe. Daarna naar Alice Spring / Cairns en reis ik via de oostkust weer terug met de backpackbus richting Sydney.

De bereikbaarheid en bijhouden van mijn blog zal een stuk lastiger zijn dan in Sydney de komende weken. Daarom zal er geen wekelijkse update zijn, maar schrijf ik op mijn telefoon wel alle belevenissen op die ik meemaak. Mocht er WiFi zijn, dan plaats ik de reisverhalen alsnog erop.

See you soon!

1. Gea Kooi: