12-5-17 until 14-5-17: Surfcamp weekend

12 mei 2017 - Sydney, Australië

Eindelijk de tijd aangebroken voor een van de dingen waarvoor ik ook naar Australië ben gekomen… Surfen. En met een leuke bijkomstigheid natuurlijk dat het weekendje gratis is terugverdiend afgelopen week tijdens de quiz.

Die vrijdagavond zouden we rond 18:00 vertrekken. Natuurlijk kwamen wij als Nederlanders een kwartiertje later aan waardoor de bus uiteindelijk rond 18:30 vertrekte richting Gerringon. Een tocht van ongeveer 3.5 uur inclusief tussenstop.

Rond 21:30 kwamen op het park aan en na een korte introductie van de surfinstructeurs werd het advies gegeven om lekker naar bed te gaan omdat de volgende dag de eerste groep ontbijt had om 06:45 uur.

Echter liet een groot gedeelte dat advies links liggen en waren we met een groep van +/- 20 naar het strand gegaan. Echter haakte een grootte groep naar een kwartiertje al af, maar bleven wij samen met een nog een paar anderen uit andere landen tot ongeveer 2 uur zitten. Onder het genot van een aantal biertjes een speaker was het een leuke avond waar we ook nog een aantal lokale Australiërs hadden ontmoet die ook op het strand zaten.

De volgende ochtend zat ik in groep 1 wat betekende dat ik 06:45 brekkie had. 07:30 uur de wetsuits aan en 08:00 op het strand voor de eerste les. Na een introductie over de basisvaardigheden mochten het water in om het in de praktijk te oefenen. Dat viel nog niet mee, maar naar een aantal keer lukte het toch al aardig om een paar meter met de golf mee te gaan.

Na ruim 2 uur zat de eerste les erop, en kwam groep 2 ons aflossen zodat wij konden lunchen en even op adem konden komen. Terug op het kamp hadden we voor de lunch nog een paar potjes Jenga gespeeld met grote blokken. Als lunch werden er Kangaroo burgers gebakken wat na een les surfen erg lekker was.

Rond 1 uur gingen we weer het water op en nu werden en foto’s en videopnamens gemaakt voor de surfcampweekend film. Zodra deze wordt uitbracht door hun plaats ik hem op mijn blog.

Terugkomend rond 3 uur ging iedereen zich douchen en daarna onder het genot van een biertje spelletjes met elkaar spelen. Aangezien er geen WiFi op het terrein zelf was heb ik weinig mensen met een telefoon gezien.

Van een surfinstructeur hebben we het spelletje Spoon (lepel) geleerd. Een ontzettend leuk spel waarin je 4 kaarten hebt en je moet proberen 4 kaarten van dezelfde paar te krijgen. (Bijvoorbeeld 4 drieën of 4 koningen) Dit kan lukken omdat je elke keer in tempo een kaart moet doorgeven van je 4 kaarten. Iedereen krijgt dus telkens andere kaarten in zijn hand.

Wellicht een beetje onduidelijk beschreven, maar ik zal het in Nederland gaan introduceren in de kroegs voor het stappen… :)

Die avond zouden we met het hele kamp (ruim 80 personen) op stap gaan in de lokale bar…. Dit bleek een grote afknapper omdat het overdag een kantine voor het tennissen was en s ‘avonds werd omgebouwd tot kroeg. Zie het bijgevoegde filmpje, maar het deed mij een beetje denken aan een scéne van Flodder.

Daarom was het grootste gros rond 23:30 al vertrokken waarna wij met een groepje naar het strand zijn gegaan tot +/- 3:30 uur.

De volgende ochtend hadden wij het grote geluk dat wij in groep 2 zaken dat betekende dat wij brekkie hadden om 09:00 en pas om 10:00 op het surfboard hoefden te staan.

In de laatste les voor vertrek kregen we de vrijheid om alle vaardigheden die ons het afgelopen weekend waren geleerd nog eens in de praktijk te brengen. Na onze laatste les was er nog een lunch en daarna was het tijd om de spullen in te pakken en met de bus terug te gaan richting Sydney.

Rond 17:00 uur kwam de bus aan in Sydney en bestond de mogelijkheid om op kosten van het SurfCamp nog een drankje te doen in Sidebar. Wij Nederlanders lieten dit natuurlijk niet afslaan, dus samen met Paul, Beau, (Victor uit Denenmarken) en nog een aantal anderen waren wij erna toe gegaan. Wij bleken uiteindelijk met 10 personen te zijn omdat de rest allemaal naar huis was gegaan. Na hier nog een aantal biertjes te hebben gedronken waren we rond 20:00 uur richting huis gegaan.

Een top weekend gehad…. Volgende week mijn laatste week in Sydney voordat ik ga beginnen met mijn backpackreis.

*Een aantal foto’s zullen pas later worden geplaatst omdat deze zijn gemaakt door het SurfCamp weekend. Tevens is het filmpje ook nog niet online.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mem:
    16 mei 2017
    Weer een leuke update Matthe !! Nog veel plezier de komende tijd.
  2. Gea Kooi:
    17 mei 2017
    Nou nou do lust wol bier .....poeh poeh.... Mar wer in leuke ervaring derby!